Alweer op grote hoogte - Reisverslag uit Hovet, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Alweer op grote hoogte - Reisverslag uit Hovet, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Alweer op grote hoogte

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

25 Juni 2017 | Noorwegen, Hovet

Het heeft vannacht behoorlijk stevig geregend. Ook vanochtend waren er geregeld flinke buien. In de loop van de middag werd het stilaan droog, al is het nog steeds zwaar bewolkt. Voor de komende dagen wordt droog en vrij zonnig weer voorspeld.

We zijn vandaag een eind landinwaarts gereden. Vanuit Bergen langs het Hardangerfjord, via Norheimsund, weer naar de Hardangerbrug. Het was een vrij smalle weg, met van die uitwijkhavens om tegemoetkomend verkeer te laten passeren. Fijn om te merken, dat de gemiddelde weggebruiker voldoende beleefd is om het passeerspel goed te kunnen spelen.

Vanaf de Hardangerbrug zijn we verder oostwaarts langs het fjord gereden, tot aan de plaatsjes Eidfjord en Øvre Eidfjord, waar je a.h.w. tegen de Hardangervidda opbotst. Over een vrij korte afstand moet een kleine kilometer worden geklommen. Dat gaat o.a. met een spiraaltunnel, een soort kurkentrekker die is uitgehouwen in de rots.

Eenmaal boven bevonden we ons in een erg indrukwekkend landschap, nog leger dan tijdens de rit over de zuidrand van de Hardangervidda (afgelopen woensdag).

Een merkwaardig beeld: midden op de hoogvlakte, bij Haugastøl, zagen wij een lange rode trein staan. Blijkbaar is daar, in het enkelsporige traject, een stukje dubbelspoor, en stond de trein daar te wachten op een tegenligger.

Via Geilo en Hagafoss zijn wij richting Aurland gedraaid, en al kort na Hagafoss hebben we een camping opgezocht.

De watervalteller staat inmiddels op 11.
De tunnelteller staat op 115 km.

Morgen rijden we een vrij kort stuk (95 km) naar Flåm. Daar houden we weer een rustdag.

Overigens, de zon is zojuist doorgekomen.

• 25 Juni 2017 - 20:17

Nienke En Marc:

Wauw ziet r allemaal mooi uit zeg op de foto's! Leuk om te lezen! Zonnige groet uit Marbella

• 25 Juni 2017 - 20:40

Ria:

Hallo Loes en Ted

Bewolkt weer heeft op de foto's wel veel sfeer. Maar gelukkig dat het toch wel beter weer wordt, want het lijkt mij niet prettig rijden met al die regen.
    Hier is de zon ook weer ver te zoeken.
    Weer een heel stuk afgelegd zeg. Fijne reis en rustdag morgen.

• 26 Juni 2017 - 12:40

Jeannette En Paul:

Hallo Ted en Loes,

We hebben de atlas gebruikt, maar konden het zonder Google Maps niet vinden. Wat een prachtige omgeving.

Gr. Fijne dag vandaag.