Naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Naar Flåm

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

26 Juni 2017 | Noorwegen, Flåm

Het is maar een vrij kort stuk, van Hovet naar Flåm. Ongeveer 95 km. Toen we gisteren vrij vroeg in Hovet aankwamen, hebben we even overwogen om nog maar "even" door te rijden naar Flåm. Vandaag bleek het een verstandig besluit, om in Hovet te stoppen.

Het zijn 95 prachtige kilometers, maar ze zijn ook enerverend. Ruim 20% van het traject bestond uit tunnels. De meeste waren niet verlicht, en allemaal waren ze "aan de smalle kant". En we hadden een aantal dikke tegenliggers. Iedereen deed het echter kalmpjes aan, dus we hebben geen problemen gehad.

Onderweg: nog een stukje Hardangervidda, een tunnel die hoog boven het fjord eindigt met een fraai panorama, eenmaal beneden een "fjord volgens het boekje" met een aantal cruise-schepen. Én, naast een paar verdwaalde regendruppeltjes, ook de nodige zonneschijn gezien.

Morgen houden we hier pas op de plaats. Daarna zien we wel weer verder

• 26 Juni 2017 - 17:54

Ria:

Hoi

Zo'n rit had ik niet overleefd. Lijkt me wel prachtig, maar misschien kan ik toch beter op zo'n cruiseschip gaan zitten.
    Na zo'n rit heb je wel een rustdag verdiend. En het weer ziet er ook beter uit als ik weeronline mag geloven.

Fijne dag morgen. Groetjes Frans&Ria

• 27 Juni 2017 - 09:40

Marie-Louise:

Wat een prachtige natuur! Maar inderdaad tenenkrommend door die smalle tunnels! Maar daarna steeds weer beloond met een grandioos uitzicht!
    Vandaag tijd om bij te komen. Hopelijk is het weer bij jullie beter dan hier, de komende dagen. Veel plezier nog.
    Groeten Frans en Marie-Louise