Van Eggum naar Kabelvåg - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Van Eggum naar Kabelvåg - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Van Eggum naar Kabelvåg

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

06 Juli 2017 | Noorwegen, Kabelvåg

Gisterenavond hadden we de weergoden niet mee. Er was zó veel bewolking, dat er van de middernachtzon niets was te zien. Wél konden we constateren, dat het om middernacht nog behoorlijk licht was.

In de loop van de nacht is het behoorlijk gaan waaien. Halverwege de ochtend kwamen de buien. We zijn vandaag tijdens de rit de bus niet uitgekomen. Er zijn dan ook geen nieuwe foto's.

Vanochtend zijn we op de E10 weer teruggereden naar Leknes. We wilden nog een bezoekje brengen aan Ballstad, een vissersdorpje ten zuiden van Leknes. Gisteren hebben we dat plaatsje overgeslagen, omdat we op tijd in Eggum wilden zijn (want dat is een gewilde camperplaats die snel bezet is). Ballstad is een gezellig, bedrijvig plaatsje, maar er waren geen oude gebouwen meer te vinden. Wél was er een prima 3G-bereik, zodat we de foto's van gisteren alsnog hebben kunnen uploaden.

Terug naar Leknes, waar we de '815' hebben genomen. Een fraaie kustweg, die weer uitkomt op de E10. Een klein stukje verder zijn we, in de stromende regen, gestopt op de camping van Kabelvåg. Hier houden we weer pauze.

• 07 Juli 2017 - 07:07

Ria:

Hoi Loes en Ted
    Jammer van het bewolkte weer. Kun je de middernachtzon niet ergens anders nog meemaken?
    Hier was het gisteravond ook noodweer. Ik moest in vreselijk onweer vanuit Rosmalen rijden. Geen pretje.
    De aardlekschakelaar viel een aantal keren uit. Het was zo heftig.
    Ik had ook geen internet om de reis van gisteren te kunnen volgen.
    Ga nu weer terug naar Rosmalen voor het gyppie- diploma van Sep.
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes Ria