Een dagje Trondheim - Reisverslag uit Malvik, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Een dagje Trondheim - Reisverslag uit Malvik, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Een dagje Trondheim

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

14 Juli 2017 | Noorwegen, Malvik

We zijn vandaag naar Trondheim gegaan. Met de bus (we bedoelen hiermee voor de verandering het openbaar vervoer). We hadden aanvankelijk het plan om de bus (de camperbus) mee te nemen naar een camperplaats in Trondheim, om vandaaruit met de fiets Trondheim te verkennen. N.a.v. negatieve verhalen over die camperplaats hebben we dat plan maar laten varen. We hebben nog overwogen om de 20 km naar Trondheim te fietsen, maar op die verbinding ontbreekt het op verschillende stukken aan fatsoenlijke fietspaden. Daarom zijn we maar met het openbaar vervoer gegaan.

Het moet gezegd, Trondheim is een gezellige stad. Na verschillende branden is er niet meer zo heel erg veel over van de oorspronkelijke houten bebouwing. Da's jammer, want die paar stukken die er nog wél zijn, zijn heel erg gezellig.

Hoogtepunt is ongetwijfeld de Nidaroskathedraal. Deze wordt gezien als het mooiste voorbeeld van de gotische bouwkunst in Noord-Europa. Helaas mochten we binnen geen foto's maken.

Een ander hoogtepunt wordt gevormd door de Brygenne, oude pakhuizen aan de rivier de Nidelva.

Morgen gaan we verder, maar we zijn er nog niet uit, waarheen.

• 15 Juli 2017 - 01:44

Ria:

Hoi
    We zijn net terug van het verrassingsfeestje voor Nienke. Het was een echte verrassing, ze had gelukkig niets gemerkt.
    Mijn laptop stond nog aan, dus ik was even benieuwd naar jullie verhaal.
    Mooie bezienswaardigheden, aan de foto's te zien.
    Een fijne dag morgen, wherever you will go.

Gr. Ria

• 16 Juli 2017 - 12:04