Op herhaling - Reisverslag uit Folldal, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Op herhaling - Reisverslag uit Folldal, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Op herhaling

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

27 Juli 2017 | Noorwegen, Folldal

Gisteren hadden we een rustdag. Vandaag hebben we een route gevolgd, die we voor een groot deel al eerder hebben afgelegd. Dat komt door het afsluiten van de '60', waardoor we een andere route hebben gereden dan we hadden gepland. Om de geplande route weer te kunnen oppakken, moesten we óf weer over de Hardangervidda óf weer terug over de Sognefjell. We hebben voor de tweede optie gekozen.

Vanuit Gaupne zijn we dus de '55' richting Lom opgegaan. Eerst nog een stukje langs het Sognefjord, maar dit keer met een zware bewolking. Na Fortun begon het klimmen naar de Sogneflell, met flink wat haarspeldbochten. Het was niet erg, om de weg nog een keer te rijden. We zagen nu dingen, die we twee dagen geleden niet hebben gezien. Zo zagen we bij de top twee fraaie gletsjertongen (die zaten op de heenweg in de wolken; nu nog net niet).

Beneden in Lom zijn we de '15' richting Otta opgegaan. Na enige tijd kwamen we in de buurt van Vågåmo op een stuk dat we al eerder hebben gereden (29 juni, van Randsverk naar Levanger). Net als toen, hebben we het binnendoortje over Sel (de '438') naar de E6 genomen. Die hebben we wederom in noordelijke richting gereden, dit maal tot Hjerkinn. Daar zijn we de '29' opgegaan. We staan nu op een camping in Grimsbu.

Waarom deze route? Morgen willen we over de Rondane rijden (de '27', deze loopt van Folldal naar Ringebu).

• 27 Juli 2017 - 22:04

Ria:

Hoi

Dat was wel even zoeken voor ik de richting weer had gevonden, maar met google maps is het snel opgelost. Jullie volgen dus morgen de weg aan de oostkant van het Rondane Nationaal Park. En Lillehamer komt weer in zicht., zie ik.
    Fijne reisdag morgen
    Groetjes Frans en Ria

• 28 Juli 2017 - 20:15

Marie-Louise:

Hallo,
    Zo te zien weer een prachtige route vandaag.
    Het valt mij op dat er redelijk wat sneeuw te zien is op jullie foto's, terwijl de opwarming ook zichtbaar is, zoals je schrijft.
    Veel plezier

groeten, Frans en Marie-Louise