In het zuiden van Fyn - Reisverslag uit Faaborg, Denemarken van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu In het zuiden van Fyn - Reisverslag uit Faaborg, Denemarken van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

In het zuiden van Fyn

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

19 Juli 2018 | Denemarken, Faaborg

De reis van vandaag verliep aanvankelijk voorspoedig. Bij Malmö kwamen we op het knooppunt waar we op de heenweg afsloegen richting Ystad. De Scandinavische cirkel is rond. We zitten nu weer in het staartje van de Q (klik maar op de landkaart).

Meteen na dit knooppunt kwamen we in een lange file. Na ruim een uur bleek, dat drie mannetjes een klein stukje middengeleider (vangrail) aan het herstellen waren, en daarvoor alle rijstroken hadden afgezet, zodat al het verkeer over een smalle vluchtstrook moest.

Aan het einde van de file reden we de Øresundbrug op. Het heldere weer maakte veel goed: de volle lengte van de brug en Kopenhagen aan de overkant waren goed te zien.

Ook bij de Storebæltbrug was het helder. Deze brug is echter niet zo fotogeniek bij een rit van oost naar west (nergens zie je de brug van opzij). Daarom plaatsen we een avondfoto die we op de heenweg hebben gemaakt.

We zijn op Fyn naar het zuidwesten gereden, naar Faaborg. Daar hebben we in 2010 met plezier een weekje op de camping gestaan (toen nog met de caravan).

Morgen houden we hier onze laatste rustdag.

• 19 Juli 2018 - 20:36

Ria:

Fijne , zonnige rustdag morgen.

• 20 Juli 2018 - 08:04

Paul En Jeannette:

Nog een gezellige rustdag.