Nu wordt het warm - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Nu wordt het warm - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Nu wordt het warm

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

12 Mei 2019 | Spanje, Cáceres

We staan op een camping in Cáceres, zo’n 225 km van Salamanca. Het is hier 31°C.

We zitten in het hart van Extremadura, naar verluidt de armste streek van Spanje. Kijk je onderweg om je heen, dan zie je een grote afwisseling. Nog niet zo ver onder Salamanca rijdt je door de uitlopers van de Sierra de Gredos. Daar ligt nog sneeuw op de toppen. Iets zuidelijker rijdt je Extremadura binnen: een licht golvend droog gebied met alleen nog maar kleine kurkeiken. Cáceres ligt midden in Extremadura.

In Cáceres zijn we eerst naar een camperplaats nabij het oude centrum gereden. Van daaruit zijn we naar het centrum gelopen. (De camping van Cáceres ligt nogal ver buiten de stad en er zijn geen fietspaden, dus het is onzinnig om vanuit de camping een fietstocht naar het oude centrum te maken.)

Cáceres heeft een gezellig Plaza Mayor met aangrenzend een oude wijk met heel veel pleintjes. Net als in Salamanca was er een festival en was de Plaza bedorven door een podium en stond elk pleintje in de oude stad vol met marktkraampjes. Het was er gezellig, maar niet zo fotogeniek.

Na de stadswandeling zijn we naar de camping gereden. De camping is bijzonder: elke plaats heeft zijn eigen sanitairgebouwtje.

De foto’s van Salamanca zijn inmiddels geplaatst

• 12 Mei 2019 - 17:57

Ria:

Lekker warm. Stuur maar een beetje warmte deze kant op.
    Mooie foto's, ook van de kikker gisteren.
    Fijne dag morgen