Van oost naar west - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Van oost naar west - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Van oost naar west

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

17 Mei 2019 | Portugal, Lagos

We zitten op een camping in de buurt van Lagos. Dat is zo’n 150 km ten westen van Tavira.

Het oostelijke deel en het centrale deel van de Algarve hebben ons niet zo kunnen bekoren. Het gebied is bijna helemaal volgebouwd, met badplaatsen en met industriegebiedjes.

Vanochtend hebben we Faro bezocht. We kenden de stad eigenlijk alleen van het vliegveld. Het is een oude stad, maar alleen de stadsmuren en de kathedraal maken indruk. Buiten de stadsmuren is het een moderne stad met brede wegen en hoogbouw. Het vliegveld wordt intensief gebruikt door prijsvechters: om de haverklap kwam er een Ryan Air of een Easy Jet laag en luid overvliegen.

We hebben Albufeira en Portimão links laten liggen. We begrijpen dat deze plaatsen voor menige badgast en partyliefhebber aantrekkelijk zijn, maar de aanblik van kolossale witte toeristencomplexen nodigde ons niet uit voor een nadere kennismaking.

Halverwege beide badplaatsen is het iets rustiger. Hier hebben we de kust verkend: hoge rotskusten met af en toe een klein strandje. Vooral Praia da Marinha was de moeite waard. Dit is geen gebied voor massa-toerisme.Het is eerder bestemd voor de “happy few”, getuige de kapitale huizen die hier staan.

Volgens de gidsen is het gebied tussen Lagos en Sagres veel boeiender dan we tot nu toe van de Algarve hebben meegekregen. Die gidsen beschrijven Lagos als de meest authentieke plaats van de Algarve. We zullen de komende dagen zien, of de gidsen gelijk hebben.

• 17 Mei 2019 - 18:30

Ria:

Ik heb ook gelezen dat het mooie historische dorpjes zijn. Volgens de plaatjes zijn er weer veel azulejos te zien. Ben benieuwd. Fijn weekend.

• 17 Mei 2019 - 18:57

Paul En Jeannette:

Lagos de stad van Hendrik de zeevaarder, lang geleden geweest. Sagres heeft een prachtig ford. Zeker een bezoek waard.

• 18 Mei 2019 - 08:35

Marij En Jaap:

De laatste foto laat weer het mooie Portugal zien. Geniet ervan en ik heb ook gelezen dat de Algarve mooie plekjes heeft, je moet ze alleen weten te vinden. Veel plezier ermee!