Op de fiets naar Lagos - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Op de fiets naar Lagos - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Op de fiets naar Lagos

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

19 Mei 2019 | Portugal, Lagos

Gisteren hebben we zo fanatiek geluierd, dat we zijn vergeten om dat te melden. Vandaag zijn we op de fiets naar Lagos gegaan.

De directe verbinding met Lagos wordt gevormd door de N125. Deze kent hier echter, in tegenstelling tot Tavira, geen vluchtstroken. Niet zo prettig om te fietsen. Daarom zijn we we eerst naar Luz gefietst, en van daaruit binnendoor naar Lagos. Deze route voert door een vriendelijk golvend landschap.

Lagos is veruit de gezelligste, meest relaxte stad die we tot nu toe in de Algarve hebben bezocht. Leuke straatjes, vaak met calcada portuguesa (zwart-witte mozaïeken), leuke pleintjes, ook met mozaïek, mooie kerken, een robuuste stadsmuur, een prachtig gelegen fort.

Op de terugweg zijn we nog even naar de praia van Luz gefietst. Er was niet veel zon om in te baden, dus het strand was vrij leeg.

• 19 Mei 2019 - 16:35

Marij En Jaap:

Wat een mooi plaatsje zeg en het is ook goed om in je vakantie eens lekker te luieren. Geniet ervan.

• 20 Mei 2019 - 02:46

Ria:

Fraai die golvende patronen in de straatbetegeling. Als bij ons de huizen groen zijn, is het van de klimop. Die typische tegeltjes hebben toch ook een mooie uitstraling. Fijne dag

• 20 Mei 2019 - 12:20

Paul En Jeannette:

Wij vonden Lagos toen en trouwens de hele kust tot kaap St Vincent prachtig. Maar dat inmiddels zo’n dertig jaar geleden, het zal allemaal wel wat verandert zijn. Nog veel fiets plezier.