We rijden weer - Reisverslag uit Guillestre, Frankrijk van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu We rijden weer - Reisverslag uit Guillestre, Frankrijk van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

We rijden weer

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

19 Oktober 2021 | Frankrijk, Guillestre

We zijn vanochtend om 06:00 opgestaan, want we wilden om 07:15 vertrekken naar de Fiat-garage in Carpentras. Daar moesten we om 08:00 zijn. Dat lukte ruim. De bus werd meteen onder handen genomen. Iets na 09:00 uur kwam de garagehouder vertellen dat ze klaar waren. De remblokken waren nog als nieuw, maar de sensor rechtsvoor was defect. Omdat er geen nieuwe sensor op voorraad was, hadden ze het systeem maar uitgeschakeld (de blokken zijn nog prima, dus uitschakelen levert geen risico op). We hoeven dus tijdens de rest van de reis niet naar het waarschuwingslampje te kijken.

We reden om 09:30 weg uit Carpentras en gingen via Malaucène naar de noordelijke toegang tot de Mont Ventoux. Het was er behoorlijk rustig. We passeerden 3 zwoegende fietsers en hadden 2 auto’s als tegenligger. Op de top zijn we gestopt om van het panorama te genieten en om foto’s te maken. Halverwege de afdaling zijn we gestopt bij Chalet Reynard voor een cappuccino met pain au raisins. Van hier daalden we verder af naar Sault. Onderweg kwamen we veel fietsers tegen. Je kunt daaraan goed zien dat de klim vanuit Sault relatief licht is.

In Sault namen we de D950, tot Revest-du-Bion. Daar begon de weg naar de Col du Negron. Aanvankelijk mopperden we een beetje, want het was weer zo’n smal slingerweggetje (gelukkig zonder steenslag), maar de afdaling was gewoonweg schitterend. Hadden we tot Mazan eigenlijk nergens gemerkt dat het al herfst is, de afdaling naar Sisteron was gelardeerd met prachtige herstkleuren.

Vanaf Sisteron volgden we het dal van de Durance richting Briancon. We zijn gestopt bij een camping in Guillestre.

• 19 Oktober 2021 - 18:41

Frans:

Gelukkig dat het mee is gevallen en nog lekker van de dag hebben kunnen genieten.

• 19 Oktober 2021 - 19:54

Toine:

Heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn. Wat wordt de volgende beklimming?

• 19 Oktober 2021 - 21:20

Ria:

Hopelijk geen andere waarschuwingslampjes meer. Goede voortzetting, veel plezier.