Nog een Nederlandse berg - Reisverslag uit Vizille, Frankrijk van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Nog een Nederlandse berg - Reisverslag uit Vizille, Frankrijk van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Nog een Nederlandse berg

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

20 Oktober 2021 | Frankrijk, Vizille

Het was vannacht behoorlijk koud, maar dat is wel logisch als je al vrij hoog in de Alpen bent. Vanochtend om 08:00 uur was het nog maar 5°C. Voor het eerst deze reis hebben we de gaskachel van de bus aangezet, want met het kleine elektrische kacheltje werd het niet behaaglijk. Het is wel duidelijk: ook voor ons is de herfst nu echt begonnen.

We reden eerst naar Briançon. Daar begonnen we aan de beklimming van de Col du Lauteret. Wat een indrukwekkend landschap! Op de top hebben we de Galibier rechts laten liggen, en zijn we afgedaald richting Grenoble.

Bij Le Bourg-d’Oisans zijn we begonnen aan de klim naar Alpe d’Huez. Na 21 haarspeldbochten waren we boven. Daar was helemaal niets te beleven (los van veel bouwactiviteiten): alles was gesloten (dus geen cappuccino vandaag). Na 21 haarspeldbochten waren we weer in het dal. We zijn een klein stukje verder, in Vizille, gestopt bij de enige camping in de wijde omgeving die nog geopend is (inmiddels staan er al 13 campers).

• 20 Oktober 2021 - 21:40

Nanny:

Wat een prachtige foto: het uitzicht vanuit Alpe d’Huez!

• 21 Oktober 2021 - 07:04

Ria:

Daar kan het idd goed koud zijn. Wij hebben in een ver verleden hoog in de Alpen in een tentje overnacht. Dat was nog in de tijd van de bloempot op het gaspitje.

• 21 Oktober 2021 - 10:54

Marij:

Wat een plaatjes, Alpe d'Huez wacht op de sneeuw en neemt nu zelf vakantie.

• 21 Oktober 2021 - 11:50

Paul:

Prachtige foto’s Ted en idd erg rustig nu dat is genieten geblazen.