Rondje Lipnomeer - Reisverslag uit Frymburk, Tsjechische Republiek van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Rondje Lipnomeer - Reisverslag uit Frymburk, Tsjechische Republiek van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Rondje Lipnomeer

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

11 Juni 2023 | Tsjechische Republiek, Frymburk

Gisteren hadden we een rustdag. Vandaag fietsen we met prima weer, half bewolkt en 21°C, een bescheiden rondje om het Lipnomeer. We rijden via een prima fietspad, “route 33”, naar de veerstoep van Frymburk. De veerboot ligt al klaar, maar zal dat nog zo’n 40 minuten volhouden, want hij vaart volgens een rustige dienstregeling. Er is gelukkig een ijscostalletje en er is ook nog een leeg bankje. We komen de tijd al likkend en kijkend prima door.

Aan de overkant slaan we linksaf, richting Přední Výtoň. Tot dat plaatsje fietsen we op de “16316”, maar daar is gelukkig weinig gemotoriseerd verkeer. In Přední Výtoň begint “route 33” weer. We fietsen vlak langs het water naar de stuwdam waaraan het meer zijn bestaan dankt. Iets verder komen we bij Lipno nad Vitavou, het toeristische centrum van de streek met een jachthaven en een paar bescheiden sneeuwpistes. We leggen daar aan voor een versnapering. Nog een klein stukje verder, en we zijn weer in Frymburk.

• 11 Juni 2023 - 19:09

Ria:

Heerlijk, zo'n fietsrondje rond het stuwmeer. Gelukkig bij een behaaglijke temperatuur.

• 11 Juni 2023 - 20:54

Nanny:

We zijn jaloers nu op die temperatuur….

Erg warm hier en veel last van hooikoorts..

Genieten jullie maar lekker!

• 12 Juni 2023 - 00:14

Paul En Jeannette:

Een hele comfortabele temperatuur daar globetrotters, de mussen als ze er al zijn vallen hier van het dak af. Geintje prima weer hier hoor even wennen.