Op de Lofoten - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu Op de Lofoten - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Loes en Ted Keijzer - WaarBenJij.nu

Op de Lofoten

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ted

04 Juli 2017 | Noorwegen, Moskenes

Vandaag hebben we maar 44 km gereden. En een flink stuk gevaren. De boot vertrok om 11:00 uur. Wij stonden al om 09:00 uur in de wachtrij. Toch waren wij bijna als laatste aan de beurt. 5 auto's later, en we hadden nog 4 uur moeten wachten tot de volgende boot.

De overtocht was een beetje hobbelig, er stond wel enige deining. Er waren relatief veel bussen aan boord. Die vragen maar weinig ruimte op het autodek, maar de passagiers nemen naar verhouding erg veel stoelen in de "lounge" in beslag. Voor sommige reizigers zat er niets anders op dan te blijven staan.

Indrukwekkend is de nadering van de Lofoten. Tijdens het laatste uur zie je steeds duidelijker de "muur van de Lofoten". De ketens van de bergrug vulden uiteindelijk bijna het hele blikveld.

Na het ontschepen in Moskenes (om 14:15) zijn we nog even naar het zuidelijkste punt van de Lofoten gereden. Het plaatsje Å ziet er mooi uit. Daarna zijn we teruggegaan naar de camping van Moskenes.

Morgen gaan we op ons gemak aan de Lofoten beginnen.

• 04 Juli 2017 - 17:41

Marie-Louise:

Hoi,
    Fijn dat de overtocht goed is verlopen, tenminste zonder vertraging.
    Vanaf nu dus jullie reisdoel verder verkennen.
    Zoet zien echt heel bijzonder! We vragen ons af of je daar ook keuze hebt uit verschillende campings?
    We zijn heel benieuwd naar jullie ervaring!
    Groeten Frans en Marie-Louise.

• 04 Juli 2017 - 18:26

Ria:

Hallo

Het lijkt mij mooi als je zo komt aanvaren. Ik heb gisteren op YouTube naar filmpjes gekeken, met een drone gemaakt, echt prachtig is het daar. Ik kwam die typische huizen ook tegen.
    Fijne voortzetting van de reis morgen.
    Groeten Ria